onsdag 29 december 2010

Colourful life.

Det är nog dags att börja skriva igen.. eller det är dags. Ny blogg igen. Jag har saknat blogspot. Inte för att jag egentligen har så mycket att skriva om men det behövs nog ändå.
Jag är så trött idag eller jag är alltid trött, men extra mycket idag.
Igår var en fantastisk kväll! åkte hem till Belle i Lund och drack vin. Vi satt på golvet, rökte, pratade om fina och mindre fina saker, drack massor med vin (och julsnaps), provade fina klänningar och lyssnade på Ann heberlein. Vid 7-tiden var fyllan extrem och vi stapplade till Ariman på skakiga ben. Där träffade vi Moa och hennes vän Frida. Det var fint. Belle gick hem efter en stund, vilket var sjukt trist. Jag stannade kvar ialla fall och drack vår insmugglade häxblandning. Vid 11 bestämde vi oss för att åka hem till Moa, men på väg till bussen hittade vi Lukas och Leo. Vi sprang upp i en lägenhet ett tag och sedan tog jag bussen till Malmö.

Kvällen avslutades på hans bröst. Där somnade jag trygg som en liten lammunge medan han tittade på någon konstig film. Jag vaknade imorse av att han skedade mig och höll sin fina hand i min. Jag förstår inte hur detta ska gå till. Hur ska jag komma över en människa som gör mig hel? Som förstår mig och som alltid kan få mig lugn. Aldrig att jag kommer träffa någon som han igen.

På fredag är det ialla fall nyår och vi ska ha nyårsfest hemma hos Anton, jag vet inte hur det kommer bli. Förra nyår var himla fint, tror jag ialla fall. Men jag är nöjd sålänge jag får vara tillsammans med fina människor och bara vara glad.
Idag är det dessutom bara 6 dagar till jag fyller 22. Fattar inte hur jag kan vara så gammal redan.. eller var alla år och dagar har tagit vägen. Egentligen har jag inte gjort en enda vettig sak sen jag fyllde 18, inte innan det heller för den delen. Men i höst ska det bli ändring på det. I höst bor jag förhoppningsvis i Uppsala och får skriva hela dagarna.
Då börjar livet på riktigt.

Nu ska jag gå och lägga mig i badet, precis som alla andra kvällar.

Godnatt.

2 kommentarer:

Lisa sa...

sv:tack så mkt!

belle sa...

puss finaste kvällen!