fredag 16 mars 2012

lägenhet!!!

alltså, vi har ju fått en lägenhet, det är helt cp. I torsdags när jag var på jobbet ringde mäklaren och frågade om vi fortfarande var intresserade osv. hon bad om hyresreferenser och ringde anton som sa att vi är typ bäst. Sen sa hon att vi var tvungna att åka dit med anställningsbevis. så jag hoppade på jonatan i sängen och sen åkte vi världens längsta stadsbussresa alltså. När vi äntligen kom ut och hade hittat rätt så trodde vi bara att vi skulle lämna våra papper och sen gå. men hon bad oss sitta ner och sen bara smackade hon upp två hyreskontrakt på bordet. Jag fattade ingenting och sen helt plötsligt hade vi skrivit på och bara fått en lägenhet!!!! vi var i värsta chocken när vi åkte därifrån. fattade noll. Lägenheten ligger ialla fall på Möllevången, alltså den centralaste och mest eftertraktade stadsdelen i malmö. typ alla vill bo där, det är där allt finns och åh jag dör där ska vi bo!! lägenheten ligger en gata ifrån möllevångstorget och är en tvåa på 53 kvm. Jag har inte sett den, för jag jobbade när jonatan var på visning. så jag är så peppad på att se den! vi får tillträde den 2e april, men då tänkte vi måla den och så under veckan och sen flyttar vi in under påskhelgen. Jag längtar ihjäl mig. Jag har bott hemifrån i fyra år, men har aldrig haft en egen lägenhet liksom, alltid bott i kolletiv, så jag är så HIMLA peppad!!! dör. och nu kan jag äntligen skaffa en liten katt! det kommer bli bäst. jag och jonatan håller på att planera alla färger och tapeter osv. det kommer bli världens färggladaste lägenhet! nu har jonatan somnat bredvid mig och jag borde med sova, för jag ska jobba några timmar imorgon. livet är så bra just nu! allting äger. bäst. puss.

2 kommentarer:

elin sa...

åh gud så kul! :D är så himla glad för din/eran skull nu! :D och en liten kisse med, så himla bäst ju! puss

michaela sa...

är så himlahimlahimlahimla glad för er skull!!!!! och så himla kul med katt också! AVIS!!!!